CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

SELAMAT DATANG...


assalamualaikum Selamat datang ke Blog kami ani..Para2 Pemancing,Pengail dan sebagainya yang Mau menyimpan Gambar2 Biskita di Alu2kan mengantar ke Emil>DlahGengJoran@gmail.com.. sumbangan biskita sangat2 di alu2kan..sekian terima kasih.. < < < < aku pun ada bejual udang hidup untuk umpan mengail..d No:3,Simpang:15, Jalan:64, Perumahan Lambak Kanan...Numbur Tipun 2391390
Digital Clocks & MySpace Layouts

Selasa, 24 Februari 2009

Trip Geng Joran dan C-Dapat Team OffShore pada 21/02/09 Part 1

Kapal Apollo cpt Fred

Alhi2 C-Dapat Team
Ahli2 Geng Joran












Al-Kisah ani adalah cerita dari ahli2 C-dapatz Team seramai 4 orang iaitu Mayan, Jeman, Gondoi dan C-Adie bersama dengan Rakan² Geng Joran yang menganjurkan trip ini telah pergi ke lokasinya Kapal karam dan Terumbu Karang di perairan Brunei berdekatan Laut Maharaja dengan menaiki Kapal Apollo 1.

Apabila kami berada di lautan terbuka... laut mula beralun menyebabkan kapal kami mula bergoyang dan mula udah terasa kan mabuk laut… maklumlah 1st time mancing naik kapal.. nda sama rasanya macam naik perahu.. Dengan pengalaman yang ada.. dapat jua tahan lah mabuk atu..

Setelah sampai di lokasi pertama (Kapal Karam) kira² pukul 2 pagi… masing² para pemancing menurunkan kail dengan hasrat umpan mengena dengan ikan² yang besar.. tapi sayangnya ayer ari atu nda berapa baik (Jeranih n Sajuk)…. Lauk pun nda mau berapa makan. Ada jua lah lauk yang makan kail. 2 ekor lauk Languran uleh C-Mayan berat 5 & 3.5 Kg. Tapi sayangnya lapas atu ada tia Ikan YU atu datang….. nda tia mau makan lagi lauk atu…. Teknik semuanya bottom fishing saja...... Jigging nda kana layan…. Nda belauk bah.. udah siang hari baru tah pindah ke terumbu karang memutik-mutik laut macam kerisi bali, kerapu n pisang²…


Siuk eh..... walaupun nda berapa beruleh…. Alum gi rezeki tu.. ganya kan mabuk ja rasanya….. Insyaallah dalam bulan Jun lagi kami kan buat trip Apollo ke Brunei Drop Off..

0 comments: